plcmen.ir

آموزش گام به گام PLC و اتوماسیون صنعتی

plcmen.ir

آموزش گام به گام PLC و اتوماسیون صنعتی

دانلود نرم افزار Connect I/O خانه های هوشمند

لینک مطلب: دانلود نرم افزار Connect I/O خانه های هوشمند


نرم افزار Connect I/O یک نرم افزار قدرتمند در زمینه برنامه نویسی و هوشمندسازی خانه های هوشمند می باشد.در این نرم افزار از تمامی سنسورهای بروز و کارآمد که در خانه های لوکس استفاده میکند استفاده کرده و این قابلیت را به آموزنده میدهد که با تمامی سنسور ها و نحوه ی استفاده کردن از این سنسور ها بصورت عملی آشنا شوند.برنامه نوشته شده در نرم افزار Connect I/O توسط نرم افزار دیگری به نام نرم افزار Home I/O قابل اجرا می باشد. در نرم افزار Connect I/O یک خانه بصورت عملی شبیه سازی شده و همه لوازم مورد نیاز خانه در این خانه استفاده شده که با توجه به سنسورهای بسته شده بر روی این لوازم میتوانیم برنامه مورد نطر خود را برای هر کدام از قسمت های خانه عملی کنیم.

در این نرم افزار موقعیت اقلیمی, تاریخ یا تقویم, زمان سنج, میزان دما و رطوبت در نظر گرفته شده هست و میتوان برنامه نوشته شده را برای هر کدام از اقلیم ها با نوجه به میزان رطوبت و دما برنامه نویسی کرد.

فیلم آموزشی خانه های هوشمند (پیشرفته)

لینک مطلب: فیلم آموزشی خانه های هوشمند (پیشرفته)


خانه های هوشمند، زندگی در مد هدایت خودکار است پیشرفت روز افزون در عرصه صنعت هوشمندسازی ساختمان، آسایش و رفاه خانه را همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی به ارمغان آورده است.خانه ای که مانند یک خدمتکار تمامی سعی و تلاش خود را می کند تا بیشترین خدمت را برای شما انجام دهد و شما بیشترین لذت را از داشتن آن بچشید.خانه حضور شما را حس می کند ، تغییرات گرمایشی و سرمایشی را متوجه می شود ، علایق و سلایق شما را میداند و خود به صورت خودکار به عنوان دستیار شما فرامین لازم را به اثاثه خانه صادر می کند. خانه هوشمند عادت سرمایی و گرمایی شما را خوب می شناسد و قبل از اینکه از سرما یا گرما کلافه شوید دمای مورد نظر شما را فراهم می سازد. این امکان باعث می شود تا وقتی در منزل نیستید انرژی با ارزش هدر نرود. پس ساختمان شما به نوعی صرفه جویی هم می کند. حتی می توانید میزان مصرف انرژی خود را مشاهده کنید و یا هنگامی که سیم کشی منزل شما دچار مشکل شود و بار اضافی وجود دارد از آن مطلع شوید.

دانلود نرم افزار HOME I/O خانه های هوشمند

لینک مطلب: دانلود نرم افزار HOME I/O خانه های هوشمند


نرم افزار HOME I/O یک نرم افزار قدرتمند در زمینه هوشمندسازی خانه های هوشمند می باشد.در این نرم افزار از تمامی سنسورهای بروز و کارآمد که در خانه های لوکس استفاده میکند استفاده کرده و این قابلیت را به آموزنده میدهد که با تمامی سنسور ها و نحوه ی استفاده کردن از این سنسور ها بصورت عملی آشنا شوند.برنامه نویسی نرم افزار HOME I/O توسط نرم افزار دیگری به نام نرم افزار CONNECT I/O صورت می پذیرد. در نرم افزار HOME I/O یک خانه بصورت عملی شبیه سازی شده و همه لوازم مورد نیاز خانه در این خانه استفاده شده که با توجه به سنسورهای بسته شده بر روی این لوازم میتوانیم برنامه مورد نطر خود را برای هر کدام از قسمت های خانه عملی کنیم.

در این نرم افزار موقعیت اقلیمی, تاریخ یا تقویم, زمان سنج, میزان دما و رطوبت در نظر گرفته شده هست و میتوان برنامه نوشته شده را برای هر کدام از اقلیم ها با نوجه به میزان رطوبت و دما برنامه نویسی کرد

دانلود نرم افزار Automation Studio مستند سازی پروژه

لینک مطلب: دانلود نرم افزار Automation Studio مستند سازی پروژه


Automation Studio درمقابل دیگرسیستمهای موجوددرحوزه طراحی صنعتی،مرزهای نوآوری راپشت سرگذاشته است وبه عنوان یک راه حل نرم افزاری جامع وکارادر طراحی، شبیه سازی،تست واشکال زدایی المان هاومدارات الکتریکی،هیدرولیک، پنوماتیک،سیستم های کنترل، HMIومخابرات کاربرددارد. این نرم افزار امکان ترکیب تکنولوژی های مختلف رادرجهت طراحی،مستندسازی وشبیه سازی سیستم های کامل میسرنموده است.
Automation Studio برای تمام متخصصین ومهندسین فعال درزمینه مهندسی برق، قدرت سیال (Fluid power) واتوماسیون به عنوان یک دستیار نرم افزاری قدرتمند محسوب می شود.امکان کارگروهی دراین نرم افزار به شیوه ای است که مدیر پروژه می توانداجازه دسترسی به قسمت های مختلف پروژه مانند اسناد، دیاگرام ها و ریسورس ها را با تعیین نوع دسترسی: خواندن، نوشتن و … برای دیگرکاربران تعریف کند.

نرم افزار هوشمند کنترل وسایل خانه Harmony

لینک مطلب: نرم افزار هوشمند کنترل وسایل خانه Harmony


با Harmony خانه خود را از طریق دستگاه اندرویدی خود کنترل کنید. نور چراغ ها را کم کرده ، صدا را زیاد کنید، و فیلم را شروع کنید. همه و همه فقط با یک لمس قابل اجراست. با استفاده از فعالیت های چند دستگاهه این برنامه زندگی خود را فقط با یک دستگاه بطور کامل کنترل کنید. وسایل صوتی و تصویری خانه خود نظیر تلویزیون، سینمای خانگی، ست تاپ باکس، و کنسول بازی را با سایر وسایل نظیر چراغ ها، قفل ها، ترموستات، سنسور ها و … با هم کنترل کنید و نظم را به خانه خود بیاورید.

 
امکانات اصلی Harmony :

انجام فعالیت هایی نظیر صبح بخیر، شب بخیر، تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، یا حتی بازی کردن فقط با یک لمس
تنظیم حداکثر ۵۰ شبکه به عنوان مورد علاقه با آیکون شخصی خود برای هر شبکه
نصب کردن برنامه در هر دستگاه اندروید برای کنترل خانه خود
هماهنگی برنامه با Harmony Ultimate, Harmony ultimate home, harmony smart keyboard, harmony smart control, و harmony ultimate hub
استفاده از swipe برای تعویض شبکه، عقب و جلو کردن فیلم و …
هماهنگی برنامه با بلوتوث و IR کنسول های بازی
هماهنگی برنامه با بیش از ۲۷۰ هزار دستگاه مختلف از ۶ هزار کمپانی مختلف

فیلم آموزشی خانه های هوشمند (مقدماتی)

لینک تهیه این فیلم آموزشی: فیلم آموزشی خانه های هوشمند (مقدماتی)


یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیلهٔ یک پارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها، مدیریت و رابطه میان ان‌ها است. به عبارت دیگر ساختمان هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای داخلی ان به واسطه‌ای یک پارچه و ایجاد منطقی سازگار با محیط در تعامل با یکدیگرند. از سوی دیگر، مدیریت انرژی (EMS) می‌تواند در حدود ۱۰٪ تا ۳۰٪ کاهش هزینه و قیمت در پی‌داشته باشد. بازار جهانی خانه ها و ساختمان های هوشمند در چهار گروه بازار محصولات، بازار کاربر نهایی، بازار فناوری و بازار اپلیکیشن جا می گیرد.

راه انداز نرم موتور یا سافت استارتر چیست

لینک مطلب: راه انداز نرم موتور یا سافت استارتر چیست

 

راه انداز نرم موتور یا سافت استارتر چیست؟

همانطور که از نامش پیداست وسیله ای است جهت راه اندازی الکتروموتورها بصورت نرم و تدریجی.

با سافت استارتر نمی توان همه موتورها را راه اندازی کرد؟چون موتورها تنوع زیادیدارند و سافت استارتر برای گونه خاصی از آنها مناسب است این موتورها درصنعت به موتورهای سه فاز القائی یا قفس سنجابی معروفند.مامی توانیم موتور سه فاز را مستقیماً به برق سه فاز زده و راه اندازی کنیم.

فرمت های ذخیره کردن برنامه PLC

لینک مطلب: فرمت های ذخیره کردن برنامه PLC

 

فرمت های ذخیره کردن برنامه PLC

مدلهای مختلفی برای ذخیره سازی و سپس ویرایش برنامه وجود دارد.پیشنهاد میکنیم که یک کپی از تمام پروژه های با نام مشابه همراه با نام گسترده شان داشته باشید.

۱)فرمت *.DVP فرمت ذخیره سازی برنامه هایی که با زبان نوشتاری نوشته شده است.
۲)فرمت *.RCM فرمت ذخیره سازی برنامه هایی است ک با دستورات ویژه D و M ذخیره گردیده اند.
۳)فرمت *.CYM فرمت سمبل های است که در جدول سمبل ها نوشته میشوند و از نرم افزار WPLsoft خارج میشوند.
۴)فرمت *.WFT فرمت برنامه هایی است که برای ذخیره سازی رجیستر (ثبات) استفاده میشوند.
۵)فرمت *.DVL فرمت برنامه هایی که برای ذخیره کردن حافظه های D,T,C استفاده میشوند.
۶)فرمت *.DVB فرمت برنامه هایی است که برای ذخیره کردن فلگ های SوM استفاده میشوند.
۷)فرمت *.DUP فرمت کلی ذخیره سازی برنامه ها در PLC جهت انتقال به یک PLC مشابه میباشد.

سنسورها

لینک مطلب: سنسورها

 

سنسور های بدون تماس مکانیکی

سنسور المان حس کننده ای است که کمیت های فیزیکی مانند فشار حرارت رطوبت دما و …. را به کمیت های الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا غیر پیوسته (دیجیتال) تبدیل میکند.این سنسور ها در انواع دستگاه های اندازه گیری سیستم های کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC ها مورد استفاده قرار میگیرند.عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاه های مختلف از جمله PLC باعث شده است که سنسور ها بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک باشند.سنسور ها اطلاعات مختلف از وضعیت اجزای متحرک سیستم سیستم را به واحد کنترل ارسال نموده و باعث تغییر وضعیت عملکرد دستگاه ها میشوند.

 

دانلود نرم افزار PLC آلن بردلی

لینک دانلود: دانلود نرم افزار PLC آلن بردلی


RSLogix 500 از سری نرم افزارهای تخصصی شرکت Rockwell Software بوده که انحصاراً برای برنامه نویسی PLC های شرکت Allen Bradley عرضه شده است. این نرم افزار به طور کامل با این کنترل‌کننده‌ها سازگار بوده و قابلیت احاطه‌ی کامل بر آن‌ها را نیز دارد. این نرم افزار قادر است تا قبل از انتقال برنامه‌ها به قطعات، آن‌ها را شبیه سازی و تست نموده تا نتایج نهایی از قبل مشخص شوند و فقط در قالب نسخه ۳۲ , ۶۴ بیتی عرضه می‌شود و بر روی Windows XP تا Windows 7 نصب میشود.

 
قابلیت‌های کلیدی نرم افزار RSLogix 500:
– برنامه نویسی PLC های شرکت Allen Bradley

– پشتیبانی از ماژول ۱۷۵۶-DH485

– شبیه سازی کدهای نوشته شده قبل از انتقال
– پشتیبانی از Windows Server

توجه:
– این نرم افزار در بهترین حالت بر روی سیستم‌های ۳۲ بیتی و مخصوصاً Windows XP و Windows 7 نصب می‌شود.

–  برای اجرا نیاز به RSLinx® Classic Lite دارد که در پوشه نصب قرار داده شده است

– این نرم فزار در حالت دمو می باشد.(فقط برای شبیه سازی نرم افزار و آموزش مورد استفاده قرار میگیرد)